זכויות חולי לופוס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלת לופוס נקראת בשפה העברית "זאבת אדמנתית מערכתית". זוהי מחלה של המערכת החיסונית בה הנוגדנים תוקפים את הרקמות ואת התאים בגוף, במקום לתקוף את החיידקים והווירוסים אשר פולשים אליו מחוצה לו. לופוס זו מחלה כרונית אשר פוגעת בכל מערכות הגוף והיא שכיחה בעיקר בקרב אוכלוסיית הנשים.

כאשר מחלת הלופוס נמצאת במצב קל, היא באה לידי ביטוי בצורה של פגיעה במפרקי הגוף. כאשר המחלה נמצאת במצב בינוני, יש פגיעה בלב ובכלי הדם, וכשהמחלה נמצאת במצב חמור, הפגיעה היא במערכת העצבים המרכזית או בכליות.

תסמינים של מחלת לופוס

אבחון לופוס נעשה באמצעות תסמיניה של המחלה שעלולים להיות פריחה על גבי העור באזורים אחדים בגוף, תוך כדי שהיא מלווה בקשקשת ובאדמומיות, פריחת פרפר באזור האף והלחיים בפנים, פצעים פתוחים- אפטות בפנים הפה, חום לאורך זמן, דלקות בקרום הריאה, עייפות, תשישות וחולשה.

בנוסף, החולים סובלים מבעיות תזונה, לפיכך, במצב זה הסימפטומים של לופוס באים לידי ביטוי בירידה מעטה במשקל, נשירה של שיער מהראש, פריחות רגישות לאור שמש, דלקת שרירים, דלקות מפרקים,  פגיעה בכליות, פגיעה במערכת העצבים המרכזית והפרעות פסיכיאטריות שונות כמו דיכאון קליני וחרדה.

זכויות רפואיות

בשל העובדה כי הלופוס היא מחלה אוטואימונית, אשר עלולה לפגוע במערכות הגוף באופן רציני וחמור ובעקבות זאת אורח חיי החולה עלול להיפגע בצורה משמעותית, ישנן זכויות רפואיות של החולים במחלה, אותן ניתן לממש דרך המוסד לביטוח לאומי.

זכויות אלו באות לידי ביטוי בקצבאות מסוגים שונים המוענקות בהתאם למגבלות החולים ובהתחשב בהן. אלו הן קצבאות שנועדו לעזור להתמודדות עם המחלה.

זכויות רפואיות מהמוסד לביטוח לאומי

  • קצבת נכות כללית- במקרים שחולי לופוס איבדו את כושר עבודתם עקב המחלה או נשים עקרות בית שאיבדו את כושר תפקודן במשק הבית, זכאים הם לקבל קצבת נכות כללית. בכדי שיוכלו לקבל את הקצבה, החולים חייבים לעמוד במספר תנאים:

א. החולים יהיו מגיל 18 ועד לגיל הפנסיה- נשים בגיל 64 וגברים בגיל 67.

ב. אחוזי הנכות הרפואית יהיו 60% נכות או 40%, ובמקרה זה אחד הסעיפים יהיה בשיעור של 25% נכות. במקרים של עקרות בית, אחוזי הנכות הרפואית יעמדו על 50% לפחות.

ג. חולי הלופוס איבדו 50% לפחות מכושר עבודתם והשתכרותם, או מיכולת התפקוד במשק הבית, במידה ומדובר בעקרות בית.

ד. לא נמצאים בידיי חולי הלופוס סכומי כסף מהכנסה חודשית המגיעה ממקום עבודה, אשר עוברים את ההכנסה הממוצעת במשק.

  • קצבת שירותים מיוחדים – במקרים חמורים של הלופוס, כשהחולים נתונים במצב שבו הם זקוקים לשירותים מיוחדים לצורך טיפול במחלתם, הם זכאים להגיש לביטוח לאומי בקשה לשם קבלת קצבה לשירותים מיוחדים.
  • קצבת סיעוד – במקרים קיצוניים ומתקדמים מאוד של הלופוס, כשמערכות רבות נפגעו בגוף והחולים איבדו את יכולת הביצוע העצמית של הפעולות היומיומיות הבסיסיות והם נזקקים כעת לסיוע לצורך תפקודם, הם זכאים לקבל קצבת סיעוד בעבור מטפל סיעודי בביתם.
  • גמלת ניידות – במקרים חמורים ומתקדמים של מחלת הלופוס, כשמערכות רבות בגוף נפגעות ונפגעת גם מערכת העצבים המרכזית, החולים מתקשים ללכת ומוגבלים בהתניידותם העצמאית ממקום למקום.

מידע ר בנושא זכויות רפואיות ניתן למצוא באתר תקנה – זכויות חולי לופוס

במידה וכך, הם זכאים לפנות לוועדה רפואית של משרד הבריאות בכדי שתקבע עבורם את אחוזי הנכות. בהתאם למסקנות אליהן הגיעה הוועדה בנושא מוגבלות הניידות שלהם ובהתחשב לאחוזי הנכות שקבעה עבורם, החולים במחלת הלופוס זכאים לרכישת רכב בפטור חלקי או מלא של תשלומי מיסים, הם זכאים גם לקבל גמלה חודשית עבור החזקת רכב והם זכאים לקבלת תו חניית נכים. גודלו של הרכב, גובה הגמלה לה הם זכאים ואחוזי הפטור ממיסים, כל אלה ייקבעו על פי אחוזי הנכות לניידות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן