חברה ישראלית שמטפלת בזאבת גייסה 10 מיליון ש"ח

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חברה ישראלית שמטפלת בזאבת גייסה 10 מיליון ש"חגיוס הון משמעותי לטובת פיתוחים רפואיים הוא תמיד בשורה משמשחת. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בגיוס הון עבור חברה ישראלית, כזאת שפועלת בשיתוף מרכזים מדעיים כגון מכון וויצמן למדע.

לאחרונה נמסר על גיוס הון של כעשרה מיליון שקלים, שהוזרם לחברה ישראלית שעוסקת בין השאר בפיתוח בדיקות יעילות יותר לזיהוי מצבים רפואיים ומחלות.

בדיקות יעילות לזאבת

על מנת שניתן יהיה לאתר מחלות שונות ישנו צורך ברור לפתח בדיקות אבחון יעילות חדשות או לשפר בדיקות קיימות. כך המצב גם לגבי מחלת הזאבת וכן גם בהקשר של מחלות אוטואימוניות אחרות וכן מצבים נוירולוגיים ופגיעות כתוצאה מתאונה או חבלה.

על רקע המצב כיום, שבו בדיקות אבחון לזאבת מדווחות לעיתים קרובות על קיומה של המחלה באנשים בריאים (ביחס מוערך של 2 ל 8) מגלה חברה ישראלית על פיתוח פתרון ראוי לשמו. החברה, אימיונאריי שמה, זכתה לא מכבר לאמון המשקיעים כפי שבא לידי ביטוי בדיווחים שהוציאה לתקשורת. על מה בדיוק מדובר? מדובר בגיוס מוצלח של כעשרה מיליון שקלים שיוקצו לטובת מאמצי שיווק ופיתוח נוספים.

מניעת אבחון שגוי

חברת אימיונאריי כבר השלימה את פיתוחם של כמה וכמה מוצרים, מהם כאלה שצפויים לקבל אישור של מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לצד אישור מצד גופים מוכרים נוספים. בין המוצרים ניתן למצוא בדיקת אבחון מוצלחת לזאבת.

הזאבת, כידוע, היא מחלה אוטואימונית, שיכולה להופיע בצורתה הקלה או בצורה חמורה יותר, שכוללת גם נזק נוירולוגי ונזק לכליות. מרבית החולים הם נשים ונמצא הקשר גנטי והורמונלי המשפיע על קיום המחלה ואופן הביטוי שלה. גם משתנים סביבתיים בהחלט משפיעים.

בבדיקות הנפוצות כיום לאיתור זאבת מתקבלת תשובה חיובית בקרב לא מעט נבדקים שאינם באמת חולים במחלה זו. על כל שמונה תשובות נכונות, שני חולים מקבלים תשובה חיובית שהיא שגויה מיסודה. זהו פתח לבעיות – קבלת טיפולים שגויים ותוצאות לוואי מיותרות ואף נזקים בריאותיים. הבדיקה של אימיונאריי אמורה לשנות מצב זה, אך בהחלט יתכנו גם שימושים עתידיים נוספים שבהחלט קרצו לקבוצת המשקיעים שמביעים את אמונם בחברה.

פיתוחים ממכון וויצמן

חברת אימיונאריי נוסדה לפני כעשר שנים, לצורך קידום ופיתוח טכנולוגיה מבית היוצר של מכון וויצמן למדע ברחובות. החברה הלכה והתפתחה, הלכה וגדלה וכיום יש לה פעילות גלובלית בפרט במדינת וירג'יניה בארצות הברית. לחברה זיכיונות ואישורים בלעדיים לשימוש בטכנולוגיות רפואיות שפותחו במכון וויצמן וכן רישיונות ממרכזים רפואיים נוספים בעולם בתחומי הפעילות שנה (כדוגמת אוניברסיטת הופקינס).

פעילות החברה מתרכזת כיום בעיקר בתחום המחלות האוטואימוניות ופגיעות נוירוגלוגיות, תוך שימוש בסמנים מגוונים, המשמשים לזיהוי קליני. לחברה שיתופי פעולה עם מרכזים רפואיים שחלק מצויים בישראל, חלקם באירופה וחלקם שוכנים בארצות הברית.

לא רק זאבת

על פי דיווחים בכלי תקשורת שונים, מקורות בחברת אימיונאריי מספרים שלא רק בדיקה לאיתור זאבת זכתה לתשומת הלב של המשקיעים. בדיקות לאבחון מצבים רפואיים נוספים כבר נמצאות בפיתוח בשלבים מתקדמים בין היתר אבחון קיומה וחומרתה של פגיעת ראש, מחלות אוטואימוניות שונות וכן בדיקות נוספות לזאבת.

בין המשקיעים שהשתתפו בגיוס ההון ניתן למצוא קרנות מקצועיות שונות, קבוצות משקיעים מישראל לצד משקיעי חוץ ואף משקיעים פרטיים. יש לציין שאימיונאריי מראה הכנסות מפעילות כבר כיום, בשונה מלא מעט חברות שעוסקות במחקר ופיתוח בתחומי הרפואה. ההכנסות צפויות לעלות במידה ניכרת בשנים הקרובות ומטרת גיוס ההון היא בין השאר לתמוך במאמצי השיווק וקידום המכירות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן